Firemní školení se už dnes nemusí nutně týkat jen bezpečnosti a ochrany zdraví při práci nebo požární ochrany – tedy témat, s nimiž musí české podniky seznámit zaměstnance ze zákona.
Současná nabídka kurzů a seminářů je natolik široká, že firmy mohou vzdělávat zaměstnance prakticky v jakékoliv oblasti. Školení mohou být zaměřená například na oblast personalistiky, řízení firem, financí podniku nebo veřejných zakázek.
Zvláště ve velkých firmách přitom není problém najít v široké nabídce takový kurz, který bude vyhovovat vašim potřebám. Pokud by se vám to nedařilo, tak si navíc můžete objednat i kurzy na míru. V současné době už je nabízí značná část školících společností.
Čím se při výběru školení řídit?
V první řadě se zamyslete nad tím, co by se měl zaměstnanec, kterého máte v plánu na kurz poslat, vlastně naučit a v čem by se měl zdokonalit. Máte jasno v tom, jaké znalosti či dovednosti u něj chcete rozvíjet? Chcete, aby se zaměstnanec zlepšil na své současné pozici, nebo jej hodláte v brzké době převést na jinou práci a rádi byste ho na ni co nejlépe připravili?
Pokud jste si na podobné otázky odpověděli, můžete se pustit do hledání vhodného semináře. Na internetu lze snadno porovnávat obsah i rozsah jednotlivých kurzů.
Platí, že lepší je vždy hledat spíše úzce zaměřené kurzy, které se věnují konkrétní problematice. Pokud například chcete, aby se zaměstnanec seznámil podrobněji s programem MS Excel, najděte si školení, které bude zaměřené přímo na tuto oblast a ne obecně na „práci s počítačem“ nebo Microsoft Office 365.
Dejte přednost podrobným kurzům
U příliš širokých kurzů hrozí, že na nich lektor nepůjde dostatečně do hloubky. Jednak proto, že bude chtít zkrátka obsáhnout celé téma, takže se většiny věcí dotkne jen velmi stručně. Kromě toho se na takovém firemním semináři sejdou účastníci s rozdílnými znalostmi a potřebami, takže bude obtížné určit tempo kurzu, tak aby všem vyhovovalo.
Pro někoho pak může být kurz příliš náročný a špatně srozumitelný a jiní lidé se při něm naopak budou nudit. Podobné školení vašeho zaměstnance tedy neobohatí a investice do semináře pro vás může být zbytečná. Z tohoto důvodu se také vyhněte celofiremním školením, na které ve snaze ušetřit pošlete desítky lidí. Většina z nich se tu opět mnoho nového nedozví a hodiny strávené poslechem obecných informací je ani nijak výrazně nebudou motivovat k práci.
Lepší je tedy najít externí kurz zaměřený na konkrétní a aktuální téma a poslat na něj jen ty zaměstnance, pro které bude seminář skutečně užitečný. Při výběru lektora si také nezapomeňte přečíst hodnocení jiných účastníků. Ta mohou být zveřejněna přímo na oficiální stránce společnosti, ale také v internetových diskuzích.