Domácí úkoly trápí děti již od první třídy. Nejdříve jde o úkoly zábavné, děti se nemusí učit nic nazpaměť, spíše trénují jemnou motoriku, je jim vysvětlováno. Větší děti již musí u učení sedět a skutečně se soustředit, aby otázky dobře zodpověděly, příklady spočítaly správně, nebo se něco naučily.
Možná také prožíváte téměř denně „očistec“, když máte s dítkem usednout ke stolu, aby vypracovalo 2-3 úkoly. Je totiž mnoho ratolestí, které jsou neposedné, stále mají na práci něco jiného, než začít s psaním, neustále si stěžují, že nemají správné pero, to, jak jim něco vysvětlíte jim paní učitelka vysvětlila jinak a to, co po nich chcete není určitě správně. Jak si udržet nervy na uzdě a jak přimět dítě, aby splupracovalo a nelelkovalo? Pokračovat ve čtení „Nepozornost, nervozita, pláč… Jak přimět děti, aby si vypracovaly domácí úkoly rychle a „v pohodě“?“