Všichni jsme si zvykli, že na jakékoliv zajímavé či nějak významné akci musí být ženy. Na tom by nebylo nic divného, pokud tím nejsou myšleny krásné ženy. Jejich primárním úkolem by mělo být upoutání pozornosti, přitáhnutí například k danému produktu širší obecenstvo z řad mužů a samozřejmě i reprezentovat firmu nebo vybranou společnost. Právě pro tyto akce se hodí hostesky.
Stát, usmívat se, ale…
Hostesky na nás často působí jako krásné mladé dívky, které jsou sice součástí prezentace firmy či produktu, ale jejich úkol na místě je v podstatě nulový. Taková hosteska stojí, usmívá se na procházející, přicházející nebo naopak odcházející lidi či zákazníky a maximálně podá nějakou stručnou informaci. První pohled je sice takový, ale měli bychom vědět, že dostat se na takovou pozici nemusí být vůbec snadné.
Hostesky nemusí jenom stát a usmívat se a tím lákat další lidi k produktu, který reprezentují. Samotná hosteska by měla umět základy etiky, správného vystupování či vyjadřování a leckdy jsou po hosteskách vyžadovány znalosti z oblasti cizích jazyků. Samotná krása a široký úsměv v současné době stačit nemusí.
Kvalita je ale ceněna
Samozřejmě pokud je vyžadována znalost jazyků či další jiná kritéria, která musí hosteska splnit, je za to i dostatečně odměněna. Právě proto je tato pozice na trhu práce velmi vyhledávána. Jak se ale takovou hosteskou stát?
V první řadě jde o výběr dobré agentury. Právě taková agentura pak vybírá hostesky, které budou součástí vybraných akcí. Lze se samozřejmě přihlásit i na konkurz konkrétní firmy, která hostesky hledá. U nás jsou to především hostesky Praha či jiná větší města, kde se mají šanci uchytit a využít tak svůj potenciál.
Chce to čas a píli
Jako každá práce, vyžaduje i získání pozice hostesky nějakou praxi či znalosti. Jak již bylo řečeno, některé společnosti mohou vyžadovat znalosti jazyků, ale jiné například i znalost reklamy, PR či marketingové prezentace nebo znalost práce na PC. Jedná se vždy o individuální záležitost. Agentura hostesky sice zaškolit může, ale její primární funkcí je dámy nebo dívky nabídnout na trhu práce a tím tak zvýšit jejich šanci na úspěch.