Součástí každodenního života je řešení událostí ať už příjemných nebo nepříjemných. Příjemných situací se nebojíme, ba dokonce se jich rádi účastníme, jsme rádi chváleni atp. Proto se budeme zabývat jejich opakem a sice situacemi, kdy je třeba vyřešit konkrétní konflikt. Velmi těžce se určuje, zda je jednodušší vyřešit konflikt, který vyvstal právě teď nebo konflikt, na jehož řešení se připravujeme. Vždy je ale vhodné řešit konflikt až po uklidnění se.
Téměř nikdy nemáme stoprocentní jistotu, zda člověk, kterému se chystáme něco vyčíst, je viník daného problému. Jakmile se na řešení problému chystáme, jsme často velmi rozčilení a v mysli si chystáme řeč. Je pravidlem, že plán v tomto případě nevyjde tak, jak jsme si připravovali a „viník“ vše uvede na pravou míru. Nakonec se ukáže, že problém není tak horný, jak se zdál.
Začněte se postupně učit řešit konflikty s chladnou hlavou. Na vyvstalý problém se raději dvakrát podívejte a ujistěte se, zda jste chybu neudělali vy. Uvědomte si, že člověk, který pravděpodobně chaos způsobil tak nekonal úmyslně. Přesto, že si můžete říkat, že jeho problémy nejsou váš problém, ostrým tónem mu pravděpodobně nepomůžete.
Samozřejmě rozeznávejte člověka od člověka. Způsobí-li problém člověk zodpovědný, je velmi pravděpodobné, že ho trápí něco, co se netýká práce. Na chybu ho upozorněte a snažte se ho vyslechnout, pokud se znáte delší dobu, otázka „Stalo se něco?“ nebude znít nijak zvláštně. Pokud dělá problémy jedna a tatáž osoba neustále, obtěžuje tím všechny okolo sebe. V tomto případě byste se měli vážně zamyslet, jak s tím naložit. Takový člověk totiž působí problémy v celém pracovním týmu a možná si to ještě neuvědomujete, vyvolává konflikty mezi všemi.
Jeho problémy začnou působit komplikace všem jeho kolegům, začnou se valit, kupit a zbylí pracovníci přestanou situaci zvládat. Tomu se snažte vyhnout a přesto, že budete nuceni přistoupit k radikálnímu řešení, za dobré vztahy a nekonfliktní situace to přece stojí.