Umělá inteligence a marketing. Jak AI pomáhá?

Umělá inteligence (anglicky Artificial Intelligence, tedy AI) je přínosem v mnoha odvětvích. Nejinak tomu je i v marketingu. Proč? Podívejte se.

Umělá inteligence – tvorba textů

Marketing je sférou, kde by AI technologie mohla mít velký vliv. Marketing je totiž sám o sobě založený na porozumění potřebám zákazníků. Na základě různých analýz vyhodnocuje jejich požadavky rychle a systematicky. S rostoucím počtem dat o klientech, které díky moderním technologiím získáváme, umíme efektivně vypracovat nástroje, které maximálně vyhoví požadavkům klientů. A následně rychle se zpracuje nabídka na míru jejich požadavkům. Většina společností používá systémy Customer Relationship Management (CRM), které agregují data o klientech. AI marketing využívá technologie k automatizaci procesů na základě sběru a zpracování informací. Díky tomu AI snadno odhadne potenciální nákupní chování klientů. Jak ale pomůže AI v textové praxi?

AI v marketingu

Podívejte se například na web PISALEK. Zde pochopíte, že výhodou AI jsou jazykové modely GPT-3 strojového učení od OpenAI, které umí vytvářet marketingové nástroje na vysoké úrovni. Základem moderního marketingu je odhalení potřeb zákazníka dříve, než si je uvědomí on sám. Proto je jedním z nejdůležitějších nástrojů i odhad nákupů klientů. A spojením umělé inteligence spolu s CRM dosáhnete přesnějších odhadů nákupního chování svých zákazníků. S tím souvisí i zmíněné texty. I ty totiž musí cílit na vybraného klienta. Jinak hovoříte s dítětem, dospělým, učněm, lékařem. Podle shromážděných dat umí AI cílit i textově na zákazníky, aniž by psaná zpráva působila jako z překladače. První blog psaný umělou inteligencí AI je toho důkazem. Na něm uvidíte, jak je AI zcela přirozený nástroj marketingu (https://1blogai.cz/prvni-blog-psany-umelou-inteligenci-ai/).