Blíží se nová sezóna. Přestože se to za okny možná ještě nezdá, jaro a následně i léto již klepe na dveře. A právě teď je nejvyšší čas se důkladně na novou sezónu připravit. Proč? Jelikož doznívá sezóna stará a leckdy se objevují výprodeje a slevy, můžete si pořídit nové oblečení za nejnižší ceny. A kde se to vyplatí na maximum? Samozřejmě, že na internetu.
Bojím se špatné velikosti
Nakupování po internetu není nic neobvyklého. Ovšem mnoho uživatelů internetu však nenakupuje oblečení. Proč? Bojí se. Bojí se toho, že si vybere nesprávnou velikost. Obavy jsou možná lehce na místě, ale to jen v případě, že nedodržíte základní pravidla nakupování oblečení po internetu.
Nakupování oblečení po internetu vyžaduje jistá nepsaná pravidla. Především se jedná o volbu velikosti, možnost reklamace a způsob doručení. Podívejme se na postup nakupování, budeme-li si chtít například vybrat dámské oblečení nebo tričko.
Velikost a míry
Základem je zjistit, jak se přibližně pohybují moje velikosti. Každý výrobce má značení poněkud jiné a tak je dobré si udělat přibližně průměr. Následně bychom se měli i změřit. Vhodné je změřit míry přes boky, přes prsa, dále i délku od ramen po pas. Většinou tyto tři základní údaje vystačí.
Výběr nejen dámských triček může být jednodušší v tom, že pokud natrefíme na stejnou firmu, od které již zboží máme, mají zpravidla stejné značení velikostí. Nenatrefíme-li, nic se neděje. Vyhledáme si tabulku velikostí na webu prodejce. Podle ní snadno na základě naměřených měr zjistíme naší velikost. Není-li tabulka velikostí přítomna a ani po kontaktování prodejce nám ji nechce poslat, je lepší tento obchod opustit.
Způsob reklamace
Zákon ukládá, že nákup přes internet lze do 14 dnů vrátit. Musí se jednat o nepoužité a originálně zabalené zboží. Mnozí prodejci oděvů tak dovolují si zboží vyzkoušet a spolu s nesundanými visačkami jej můžeme vrátit. Vybrali jsme si tak například svetry, které nesedí přes prsa. Nesundáme visačky, zabalíme a můžeme si je vyměnit za jiné zboží.
Určitě je třeba počítat i s poštovným. Ve většině obchodů máme na výběr hned několik způsobů doručení, často i včetně možnosti osobního vyzvednutí.