Módní šílenství
Móda se mění každý den. Co se jeden týden nosí nebo dělá, je další týden out a neuvěřitelně odsuzované. Můžeme tento jev sledovat hlavně v létě, a to speciálně na písničkách. Slavný DJ Houska s Máslem nahrává nejnovější a žhavý letní hit, který boří žebříčky a každý si ho brouká, ale v září si na melodii nikdo ani nevzpomene.
Takovým světovým hitem v oblasti mobilních telefonů je všem známý Iphone od společnosti Apple. Když přišli vývojáři s novým Iphone 4 na trh, lidé jim mohli utrhat ruce. Výborné aplikace, elegantní vzhled, perfektní foťák, atd. Ale tahle důmyslnost je tak přecpaná moderními výmysly, že na základní funkce telefonu, tedy volání a psaní SMS zpráv, se téměř zapomnělo. Přesto je Iphone známkou módních lidí.
Když ovšem Apple představil nový Iphone 4S, mezi majiteli obyčejné ‚čtyřky‘ propuklo skoro šílenství, každý musel mít nový model, i když je prakticky stejný jako jeho starší kolega. Majitelé by teď určitě namítali, jak je jiný, lepší a rychlejší. Jak se lépe adaptuje na okolní prostředí, že má dokonalé mapy.
Světem v poslední době zamával Iphone 5, zas mnohem lepší než předchozí model. Někteří vtipálci prodávali svoje modely 4S jako právě Iphone 5 ještě před uvedením na trh a opravdu uspěli.
Tento jeden příklad ukazuje, jak je dnešní společnost ovlivněna značkami, i když je kvalita výrobků většinou všude stejná – za cedulku tedy zaplatíme možná ještě víc, než za výrobek samotný.