Víte, kolik je dnes na internetu vyvěšených webových stránek? Popravdě řečeno to nejspíš neví nikdo, ale můžeme odhadovat, že jich budou opravdu spousty. Prosadit se mezi nimi není úplně snadné. Přitom právě být vidět je v obrovském online světě klíčové. Jakmile se nenacházíte na první stránce výsledků vyhledávání, máte své šance spočítané.
Můžete mít sebelépe zpracovaný web, blog, e-shop či jakoukoliv jinou stránku, ale jestliže nebude vidět, nikdy se na ni nedostanou zákazníci. Proto v dnešní době hrají takovou roli PPC reklama a SEO – optimalizace webu. Právě tyto dvě cesty vedou k zákazníkům.
SEO je investicí na dlouhou dobu
Zatímco PPC reklama funguje tak, že si vytváříte kampaně a platíte za ně, dobře provedené SEO vystačí na několik let. Nejde udělat za pár dní, na optimalizaci webu je potřeba systematicky pracovat několik měsíců, ovšem výsledky jsou pak dlouhodobé. Firmám, které vám slibují raketový výlet v žebříčku výsledků, raději moc nevěřte. Výstup na vrchní příčku je opravdu dlouhodobou záležitostí.
Jde řešit i na vlastní pěst, jenže…
Jelikož musí SEO řešit opravdu každý majitel webových stránek, na internetu se dočtete spoustu návodů, tipů a triků, jak vyhledávače „zaručeně“ přesvědčit, že právě váš web by měly zobrazovat na předních stránkách. Můžete se tedy do optimalizace pustit samostatně, ovšem většina lidí si nakonec stejně najme odborníky. Málokdo má čas se webu dlouhodobě věnovat, a jak jsme si již prozradili, SEO není záležitostí na týden. U specializovaných firem musíte počítat s investicí několika tisíc měsíčně v závislosti na tom, jak velký web máte. Berte ale tuto částku jako chytře vložené peníze. Přivedou vám totiž zákazníky.
Jestli přemýšlíte o tom, že by váš web potřeboval vzpruhu v podobě kvalitně provedeného SEO, podívejte se pro více informací na http://www.seoconsult.cz/sluzby/optimalizace-pro-vyhledavace.